Telefon:
0513-220 51
Telefontider sommar
Vecka 27 och 32
Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)
Vecka 28 till 31
Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)
Ordinarie telefontider
Måndag – fredag
07.00 – 16.00
Lunch
12.00 – 13.00
Röda- och helgdagar håller vi stängt
Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.
Vanliga frågor
Här hittar du de vanligaste frågorna just nu. Längre ner på sidan finns svar på flera funderingar.
Vem kontaktar jag vid flytt?
Bor du i Herrljunga, Ljung eller Annelund med omnejd?
I så fall har du antagligen Herrljunga Elektriska AB som nätbolag. Flyttanmälan gör du på deras webbplats eller via telefon.
Herrljunga Elektriska AB 0513-220 40
Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta kundservice på 0513-220 51
Läs mer här.
Hur gör jag för att teckna ett elavtal?
Anvisat avtal? vad innebär det?
I Sverige har alla rätt till el. Om du inte väljer ett elavtal själv, måste ditt elnätsbolag tilldela dig en så kallad anvisad elleverantör.
Bor man i ett område där Herrljunga elektriska sköter om elnätet så är det oss på Herrljunga kraft man får som anvisad elleverantör.
Om du inte har gjort ett aktivt val av elavtal får du ett så kallat anvisat avtal. Det är ett rörligt månadspris som ofta är dyrare än våra ordinarie avtal.
Du kan enkelt sänka din elkostnad genom att välja ett av våra prisvärda elavtal – se våra elavtal här.
Konsumenträtt
Som konsument har du en rad olika punkter att ta hänsyn till, läs mer om din konsumenträtt här
Kontakta oss
Telefon:
0513-220 51
Telefontider sommar
Vecka 27 och 32
Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)
Vecka 28 till 31
Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)
Ordinarie telefontider
Måndag – fredag
07.00 – 15.30
Lunch
12.00 – 13.00
Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.
Vi är Herrljunga Kraft
Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.
Flyttanmälan
På väg mot ny adress?
Frågor och svar
Om du inte är helt nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende finns det några saker du kan göra:
-
Kontakta vår kundservice i första hand genom att ringa 0513-220 51 eller mejla kundservice@herrljunga-kraft.se.
-
Begär en ny handläggning av ditt ärende om du inte får en lösning du är nöjd med.
-
Läs mer om dina rättigheter som elkund här.
Genom att höra av dig ger du oss en chans att förstå din upplevelse och utveckla vår service.
Säljer ni solceller?
Vi hjälper dig gärna att hitta en lokal återförsäljare om du vill installera solceller hemma. Som mikroproducent kan du sänka din vanliga elförbrukning och sälja överskottet till oss. Just nu erbjuder vi såväl fast som rörlig ersättning.