symbol
Kontakta oss

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Hör av dig!

Har du frågor om oss eller ditt elavtal? Hör av dig så svarar vi så fort vi kan.

Mejla kundservice

Telefon:

0513-220 51

Telefontider sommar

Vecka 27 och 32

Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)

Vecka 28 till 31

Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)

 

Ordinarie telefontider

Måndag – fredag
07.00 – 16.00

Lunch
12.00 – 13.00

Röda- och helgdagar håller vi stängt

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna just nu. Längre ner på sidan finns svar på flera funderingar.

Vem kontaktar jag vid flytt?

Bor du i Herrljunga, Ljung eller Annelund med omnejd?
I så fall har du antagligen Herrljunga Elektriska AB som nätbolag. Flyttanmälan gör du på deras webbplats eller via telefon.
Herrljunga Elektriska AB 0513-220 40

Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta kundservice på 0513-220 51

Läs mer här.

Hur gör jag för att teckna ett elavtal?

Du tecknar enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj “teckna ditt elavtal”. Du är välkommen att ringa oss på 0513-220 51 så hjälper vi dig.

Här hittar du information på flera språk

Svenska

Engelska

Tyska

Arabiska

Farsi

Anvisat avtal? vad innebär det?

I Sverige har alla rätt till el. Om du inte väljer ett elavtal själv, måste ditt elnätsbolag tilldela dig en så kallad anvisad elleverantör.

Bor man i ett område där Herrljunga elektriska sköter om elnätet så är det oss på Herrljunga kraft man får som anvisad elleverantör.

Om du inte har gjort ett aktivt val av elavtal får du ett så kallat anvisat avtal. Det är ett rörligt månadspris som ofta är dyrare än våra ordinarie avtal.

Du kan enkelt sänka din elkostnad genom att välja ett av våra prisvärda elavtal – se våra elavtal här.

Till alla frågor & svar

Konsumenträtt

Som konsument har du en rad olika punkter att ta hänsyn till, läs mer om din konsumenträtt här

Kontakta oss

Telefon:

0513-220 51


Telefontider sommar

Vecka 27 och 32

Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)

Vecka 28 till 31

Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)

Ordinarie telefontider

Måndag – fredag
07.00 – 15.30

Lunch
12.00 – 13.00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

kundservice@herrljunga-kraft.se

Vi är Herrljunga Kraft

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

Kundservice
Åsa
0513-220 52
Kundservice
Pernilla
0513-220 43
Kundservice
Linda
0513-220 56
Kundservice
Anki
0513-220 44
Säljare B2B
Erik Hellman
0705-315 408
Säljare B2B
Gustav Löfving
0768-526 607
Kommunikation- och varumärkeschef
Nathalie Lindgren
0768-535 437

Flyttanmälan

På väg mot ny adress?

Frågor och svar

Vad kan jag göra om jag är missnöjd med elavtalet eller kundservicen?

Om du inte är helt nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende finns det några saker du kan göra:

  1. Kontakta vår kundservice i första hand genom att ringa 0513-220 51 eller mejla kundservice@herrljunga-kraft.se.

  2. Begär en ny handläggning av ditt ärende om du inte får en lösning du är nöjd med.

  3. Läs mer om dina rättigheter som elkund här.

Genom att höra av dig ger du oss en chans att förstå din upplevelse och utveckla vår service.

Säljer ni solceller?

Vi hjälper dig gärna att hitta en lokal återförsäljare om du vill installera solceller hemma. Som mikroproducent kan du sänka din vanliga elförbrukning och sälja överskottet till oss. Just nu erbjuder vi såväl fast som rörlig ersättning.

Varifrån kommer elen?

All vår el handlas på den nordiska elbörsen Nord Pool. Utöver detta har vi avtal med lokala producenter som säljer el från sol, vind, vatten och biogas till oss.