symbol
Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Hör av dig!

Har du frågor om oss eller ditt elavtal? Hör av dig så svarar vi så fort vi kan.

Mejla kundservice

Telefon:

0513-220 51

Telefontider:

Mån-Fre 8:00 – 16:00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

 

 

Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna just nu. Längre ner på sidan finns svar på flera funderingar.

Vem kontaktar jag vid flytt?

Bor du i Herrljunga, Ljung eller Annelund med omnejd?
I så fall har du antagligen Herrljunga Elektriska AB som nätbolag. Flyttanmälan gör du på deras webbplats eller via telefon.
Herrljunga Elektriska AB 0513-220 40

Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta kundservice på 0513-220 51

Läs mer här.

Hur gör jag för att teckna ett elavtal?
Du bygger enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj ”bygg ditt elavtal”. Du är också välkommen att ringa oss på 0513-220 51 så hjälper vi dig.

Till alla frågor & svar

Kontakta oss
Telefon:

0513-220 51

Telefontider:

Mån-Fre 8:00 – 16:00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

kundservice@herrljunga-kraft.se

Vi är Herrljunga Kraft

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

Kundservice
Åsa Hermansson
0513-220 52
Kundservice
Pernilla Håkansson
0513-220 43
Kundservice
Linda Johansson
0513-220 56

Flyttanmälan

På väg mot ny adress?

 

  läs mer

Frågor och svar
Vad innebär höjd kvotplikt?
Riksdagen har beslutat om höjd kvotplikt för elcertifikat, för att Sverige ska nå sina klimatmål. Den ökade kostnaden betalas av dig som kund. Den höjda kvotplikten syns som en tilläggsavgift för dig som har  fastprisavtal tecknat före 2015-11-01. Har du tecknat fastprisavtal fr o m 2015-11-01 är den nya höjda kvotplikten inräknad i det avtalade elpriset. För kunder med rörligt pris slår den höjda kvotplikten igenom automatiskt eftersom månadens elcertifikatpris alltid baseras på aktuell kvotplikt och aktuellt marknadspris. Läs mer här.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Är du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0513-220 51 eller kundservice@herrljunga-kraft.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.
Säljer ni solceller?

Nej, men vi hjälper dig gärna att hitta en lokal återförsäljare om du vill installera solceller hemma. Som mikroproducent kan du sänka din vanliga elförbrukning och sälja överskottet till oss. Just nu får du 60 öre per kilowattimme när du tecknar avtal med oss.

Varifrån kommer elen?
Vi handlar på den nordiska elbörsen NordPool, i likhet med nästan alla elhandelsbolag. Dessutom har vi avtal med lokala producenter av energi från sol, vind, vatten och biogas.